2014. március 5., szerda

Átkozott genetika

Nadine a múlt héten betöltötte a 3. hónapot. Ennek kapcsán esedékes volt egy általános orvosi vizsgálat plusz ugyanarra a napra kaptuk az orthopédiai kontroll időpontját is. Eredetileg már aznap el akartam dicsekedni, hogy milyen szép, ügyes, nagy lányom van, de aztán másképpen alakultak a dolgok és ennyi idő kellett, hogy nagyjából túl tegyem magam rajta.

A gyerekorvosnál minden rendben ment. 5140gr és 59cm. Hihetetlen, mennyit nőtt! Mondjuk amikor esténként "műsor van" és már egy órája cipelem a fenekét, ennél nehezebbnek is szoktam érezni. :)
Megkapta az első oltásait. Szegény úgy sírt, hogy alig tudtam megvigasztalni, pedig még énekeltem is neki (hangsúlyoznám: nyilvános helyen!), miközben a saját könnyeimmel küszködtem. Nem gondoltam volna, hogy én is ilyen gyerekkel együtt sírós anyuka leszek...

Mindezek után átrohantunk az orthopédiára, ahol a múltkorihoz hasonlóan a bal oldalát az istennek sem tudták vizsgálható szögbe hozni, pedig vagy hatszor kivették-visszatették abba a "satuba". Persze itt is sírt, elege volt már az egészből. Aztán csak sikerült képet csinálni. Itt szúrnám közbe, hogy előttünk egy kisfiút vizsgáltak, és az ajtó előtt várakozva láttuk, hogy műanyag kengyelt kap. I még meg is jegyezte, milyen jó, hogy mi megúsztuk a terpeszpelussal. Ekkor még abban a tudatban voltunk, hogy a dokitól hazaérve eldobhatjuk azt is, hiszen egy hónappal ezelőtt már minden rendben volt és csak a biztonság kedvéért használtuk még 4 hétig. Hát ez nem jött be.
A képet nézegetve a doktornő nem tűnt túl feldobottnak és közölte, hogy bizony ebből nálunk is kengyel lesz, de tekintettel az ultrahang alatti küszködésre, elküldött minket röntgenre, mert azon biztosan minden látható. Teljesen összezuhantam. Csak az dübörgött a fejemben, hogy az én hibám, tőlem örökölte. Cirka 40 perc alatt megjártuk a röntgent és visszamentünk az orthopédiára. A felvétel alapján végül mégsem kellett a kengyel, viszont további 4 hét terpeszpelus. Tudom, hülye vagyok, de ekkor már ennek sem tudtam örülni. 
Egyrészt gátolja a mozgásfejlődésben. Pelus nélkül már egy csomószor átfordult hasról hanyatt, de pelussal nem megy neki, hiszen a lábacskái béka-pózba vannak kényszerítve, és mivel egész nap kell viselnie, ezért aztán a gyakorlásnak lőttek.
Másrészt mi van ha téved a doktornő és mégis a kengyel kellene? (Tudom, hogy ezzel ellentmondok az előbbiekben megfogalmazottnak, de mondtam: tiszta hülye vagyok.) Nálam is azt mondták, minden oké, aztán mégsem. Nem akarom, hogy a lányom is ennyit kínlódjon, hogy egy életen át elkísérje.

Persze ennek kapcsán megint elkezdtem agyalni a genetikai kérdéseinken. Tudjátok: lyukas szív, egészséges fiú...
De jelentem, már jobban vagyok. Nadine-t pedig szemmel láthatóan hidegen hagyja a terpeszpelus.

4 megjegyzés:

  1. Nyugi. Ha a pelus miatt nem fog 3-4 hónapos kora között átfordulni, majd megteszi 4-5 hónapos korában.
    Sári pelus nélkül is baromi ráérősen fejlődött mozgásilag. Kb. 6 hónapos volt, mire mindkét irányba forgott, 10 és fél hónaposan kezdett kúszni, és 11 és fél hónaposan mászni. Amikor végre elkezdett mászni, már nem aggódtam többet azon, hogy csak 16 hónaposan indult el önállóan! Jó, tény, hogy ma sem egy macskaügyességű gyerek, de végül is jön, megy szalad, stb.
    Úgyhogy nincs probléma, hagyd, hogy rendbe tegyék a csípőjét.
    (Az apjától semmi "hibát" nem örökölt? Csak mert mi mindig azzal cukkoljuk egymást Cs-vel, hogy miatta lett lúdtalpas a gyerek, úgyhogy neki kell tornáztatni, meg ortopéd cipőt csináltatni...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát a apja kvázi makkegészséges. Egyetlen "hibája" a szemüvegesség, de az is később jött, szóval ilyen vackokat gyakorlatilag csak tőlem szedhet össze. :(

      Törlés
  2. Az én "lelkes terhes" fódumomon volt egy kisbaba, aki dongalábbal született. Műtötték is, nagyon sokáig sínben voltak a lábai, és képzeld, a sínnel együtt is forgott meg közlekedett. A babák mindent át tudnak hidalni, amikor meg lekerül, akkor meg pillanatok alatt behozzák, ha mégis lemaradtak. Nálunk csak B. forgott 3,5 hónaposan minden irányba, a többiek 5 hónaposan csinálták, G. meg már bizoy 7 hónapos lett majdnem mire hasra tudott fordulni (hátra már 2 hósan ment). Vele mondjuk jártunk Dévényre, de amúgy nem találtak nála semmi gondot.

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm csajok a nyugtatást! Akkor nagyon rosszul érintett a dolog, de azóta már megnyugodtam. Egyébként ma sikerült terpeszpelusostól is átfordulnia. :)

    VálaszTörlés