2014. március 12., szerda

Szaranya 3.0, avagy a biománok támadása

A minap egy majdnem honfitárs anyukával sétálgattunk a Dunaparton - mert kell  szocializálódás -, beszélgettünk a gyerek melletti háztartás problémáiról, amikor is elhangzott ez az ominózus kérdés a főzés/ételrendelés témakörében:"Meg egyébként is, ki tudja, milyen olajban sütnek, mit tesznek bele, nem?" - "Persze" - válaszoltam a tőlem telhető legmeggyőzőbben, miközben aktívan szégyellni kezdtem magam.

Mert bár kólát nem ittam terhesség alatt, de egy időben majd' megpusztultam a duplasajtos mekis hambiért és kettesével toltam befelé, és ami azt illeti így, szoptatósként is becsúszik egy-egy hamburger, vagy kebap, rendelt kaja, neadjisten pizza. Mondjuk ez utóbbit csinálnám én saját kezűleg, de a konyhám olyan csöpp, hogy még a tésztának sincs helye megkelni. A mosható pelenka történet ugyanezen okból bukott meg, mert a fürdőbe a mi szennyesünk is épphogy befér, max. a hálónk közepén tudnék helyet szorítani a kakis pelenkának, az meg nem lenne a legesztétikusabb.
...és igen, Nadine kap tápszert, sőt cumija is van. (Ahogy észrevettem, az utóbbi valóságos szitokszó az anyukák körében. Vagy inkább olyan, mint Voldemort, még a nevét sem ejtik ki.)

Mindezek mellett bio mosószert/mosószódát és öblítőt használok, a főzésnél olivaolajat, kókuszzsírt, minimális sót és cukrot, még a rántotthúst és a hasábburgonyát is sütőben, zsiradék nélkül készítem. Elsősorban szárnyashúst eszünk, sokszor van "zöld" köret.
Nadine fürdővizébe többnyire csak mandulaolaj kerül, bekenni is azzal szoktuk. A popsija csak akkor lát krémet, ha indokolt. (Anyós meg pont ezeken ütközik meg.)

Mégis szinte minden alkalommal, amikor beszélgetek valakivel, a vége bűntudat lesz. Utálom ezt!

2 megjegyzés:

  1. Farkasné Zsuzsi2014. március 17. 20:02

    Cumi, eldobható pelus havonta 1szer étteremből kajarendelés nálunk is van.Dokinéni írt fel popsikenőcsöt,fürdetőt azt használjuk. Ami még menő az a mennyit eszik, milyen időközönként és az átalussza-e az éjszakát.
    Ne érezd magad szaranyának, én pl a málnás szénsavas apentára voltam/vagyok rákattanva gyereknek semmi baja.

    VálaszTörlés