2013. május 17., péntek

Nyugalom? ...soha már!

Ha minden a terv szerint alakul, akkor most éppen Mo. felé zötykölődnék a vonaton, hogy aztán holnap találkozhassak az 5 éve nem látott volt osztálytársaimmal, gondolatban pedig már anyukám nekem szánt vasárnapi tarhonyás hús költeményét falatoznám.

Sajnos nem mondhatnám, hogy minden a terv szerint alakult, ugyanis ehelyett az ágy mára már kényelmesnek sem mondható ölelését három napja csak mosdó és evés céljából hagyhatom el. Történt ugyanis, hogy a Sors ismét bebizonyította, mekkora szemét is tud lenni. 

Amikor megkaptam a hormontablettát, szinte elszállt minden aggodalmam. Nem mondom, hogy nem volt bennem félsz a jövőt illetően, de már nem vizslattam árgus szemekkel minden egyes mosdó-látogatáskor, hogy színesedik-e az életünk vagy sem. Hiszen elvileg ez mellett a gyógyszer mellett nem léphet fel vérzés... Na ja, elvileg. Kedden este persze sikerült rácáfolnom a dologra. Szerda reggel irány az ambulancia a választott kórházban, cirka két óra várakozás, gyomor görcsben, terhesek és kismamák garmadája.
Természetesen nem találtak okot a vérzésre, ami szerencsére addigra már csak rossz emlék maradt. A Babó jól van, méret, szívverés normális. A vérzés nem normális... Ha mégegyszer előfordul, azonnal be kell feküdnöm, ha akarok, akár most is. Nem akarok. Feküdni otthon is tudok, mást meg a kórházban sem csinálnának ilyen korai szakaszban. A dokinő rábólint, de a biztonság kedvéért rávési a lapomra, legközelebb hosszabban élvezhetem a vendégszeretet.

Azóta olyan vagyok, mint egy darab fa, csupán az áramlatok sodornak néha a konyha, vagy a fürdő felé... Szerencsére azóta semmi komolyan aggasztó, bár néha fájdogál a hasam, de ez még belefér. Csupán egyetlen következmény állandósult: azóta megint minden alkalommal összeszorult gyomorral vizsgálódok...
 

5 megjegyzés:

  1. Timi: én minden terhességemnél kaptam sárgatestet, és mindig véreztem (hol kevesebbet, hol többet). A legkevesebbet amúgy Eszterrel véreztem, egy pár csepp a 8. héten. Sárival egy kicsit többet véreztem, de mindig olyankor, amikor amúgy normálisan ciklusom lett volna (4., 8. héten).
    Most utoljára a 6. héttől a 9. hétig folyamatosan vérezgettem, nem találtak rá okot. A 9. héten elállt a vérzés, majd meghaltak a babák. Tehát konkrétan akkor vetéltem el, amikor már nem volt vérzésem.
    Vagyis a vérzés önmagában nem jelent jót, de igazából feltétlenül rosszat sem. (Mint ahogy önmagában a hormon sem véd meg a vetéléstől).

    Pihenj sokat, reménykedj, beszélj a babócához. Nagyon szorítok.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Már véreztél, amikor elkezdted szedni, vagy csak előbb volt a gyógyszer, és utána a vérzés?

      Szabival az 5. héten kezdtem pecsételni, a doki írt fel tablettát és kb. két hét alatt fokozatosan elmúlt. Manónál nem kaptam semmit, a vérzés mindig egyre erősebb lett és egy másfél hét után vetéltem el.
      Teljesen abban a hitben voltam, hogy ha már szedem a hormont és előtte semmi gond nem volt, nem kezdhetek el vérezni. Megint tévedtem...

      Egyébként ellenpéldának én is tökéletes vagyok, mert anyu velem nem csak "vérezgetett", hanem istenesen jött a cucc, mégis itt vagyok. Neki akkor azt mondták, valószínűleg haematóma.

      A pihenés megvan, a szorítást pedig nagyon köszönöm!

      Törlés
    2. Szia Timi! Sárinál és Eszternél is a vérzéskor kaptam meg a sárgatest-hormont, most utoljára viszont azonnal, amikor orvoshoz mentem (igaz, akkor már pecsételgettem).

      Törlés
    3. Hát igen, ezek alapján ugyanolyan abnormálisnak tartom a gyógyszer elkezdése utáni megjelenést. Persze igazából már nem tudom azt sem, mi az, ami egyáltalán normális egy terhesség alatt, mindenhol rémeket látok.
      Mondjuk hála égnek azóta nem véreztem (úgy tűnik, tényleg csak ijesztés volt), bár a hasam már harmadik napja fáj. De lehet, hogy megint csak én lihegem túl.
      Holnap minden kiderül... :)

      Törlés
    4. Várom a híreket. Remélem, azóta megnyugodtál. A hasfájás is lehet normális, és nem normális.

      Azonban ne kövesd el azt a hibát, hogy csak a rémhíreket hallod meg, ill. szerintem lelkesterhesekkel vedd fel a kapcsolatot, mert azért mi hajlamosak valóban túllihegni az apróságokat is. :-)

      Törlés