2014. április 11., péntek

Érdekes eset

Ciszta volt/nincs. A dokim meg az előző találkozásunk óta (augusztus?, szeptember?) egy nagy paraszt lett.

Vasárnap két ultrahangos vizsgálatot csináltak, mindegyiket másik doki végezte, mindkettő cisztát/cisztákat állapítottak meg, ehhez képest a tegnapi diagnosztikai centrumos doktornő semmit nem talált. Nem nagyon tudtam hova tenni a dolgot, de gondoltam, majd a háziorvos mond valami okosat. Tévedtem.
Mutatom neki a leletet, közli: "Látja én mondtam, hogy nincs is semmi!" Dehogy mondta! Hétfőn 4 órát vártam arra az egy francos beutalóra és mivel pont akkor omlott össze a számítógépes rendszer, amikor beértem, gyakorlatilag egy kézzel adta ki a papírom, mert a másikban a telefont szorongatta és végig diskurált az ügyfélszolgálattal. Nem mondott nekem semmit. Ami azt illeti, most se nagyon akart. Felvitte az adatokat, aztán már tessékelt volna kifelé. Ezúttal azonban nem hagytam magam, a két nap alatt összegyűlt több, mint 7 óra várakozásért cserébe válaszokat akartam.
Kérdem: Hogy lehet, hogy vasárnap még kettő nagyobb, ma meg egy kicsi se? Megvonta a vállát és mosolygott. (WTF?) Újabb kérdés: Lehet, hogy a kő okozta a foltokat (gyulladás, vagy vmi ilyesmi)? Válasz: Lehet. Hát ezt a témát itt adtam fel. Elmondom az előtte jelentkező és azóta is tartó tüneteimet. Válasz: Hát ezek a dolgok ilyenek, néha változnak. (???) Annyit volt hajlandó, hogy vért vett. Mondjuk ennek pont nem volt értelme, mert vasárnap csináltak egy laborvizsgálatot, az eredményét látta is, de mindegy, kell az a lila, dagadt plecsni a könyökhajlatomba...

Elegem lett, csak szabadulni akartam. Kimegy, de engem utasít, hogy várjak. Vártam. Visszajött az asszisztenssel (új csaj, a régit visszasírom) és elkezdi neki mondani:
"Ez a beteg egyike az érdekes eseteimnek. Nem tudott gyereket szülni. Próbálták, de számtalanszor (?) elvetélt (?). Idejött, csináltunk egy D-vitamin kúrát és láss csodát, sikerült a baba! Az egyik sikertörténetem! ...és képzeld, olyan becsülettel szedte a D-vitamint, hogy a végén veseköve lett tőle!"  (Ez utóbbira egyelőre nincs bizonyíték, hiszen a vért még csak akkor vette le. Arról nem is beszélve, hogy ezer más dolog is lehet: kálciumtartalmú terhesvitamin, életmód, extrém kevés folyadékfogyasztás.) Majd eztán a nyomaték kedvéért el is nevette magát.

Egyetlen konzultáció alatt mind szakmailag, mind pedig emberileg sikerült nullára redukálnia magát előttem. Borzasztó kényelmetlen és megalázó volt, ahogy rólam/felettem beszélt, ráadásul tévedésekkel. Azt sem nagyon értem, hogy miért kellett ehhez bentmaradnom? Igazán elmondhatta volna a csajnak, miután elmentem és akkor nem kapok a nagy semmi mellé még egy szívenütést is.

Forrás: http://borsonline.hu/20131210_gyogyitas_helyett_megalazzak_a_pacienst

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése